czwartek, 9 kwietnia 2015

jak dwa płatki śniegu

Kiedyś dwie bawiące się ze sobą dziewczynki, dziś dwie przyjaciółki - zawsze jednak siostry podobne jak... dwa płatki śniegu. Na pozór pod wieloma względami identyczne, w rzeczywistości zupełnie różne. Tę różnicę widać przy bliższym poznaniu nas obu, tak jak dopiero pod mikroskopem odkrywamy fascynującą różnorodność niby bliźniaczo podobnych płatków śniegu.



Choć wyznajemy identyczne wartości, podobne ideały, mamy zbliżone przemyślenia i dzielimy wiele poglądów, każda z nas realizuje to wszystko na swój własny sposób. Na przykład obie cenimy kobiecość opartą na szacunku wobec zewnętrznego piękna z akcentem położonym na pięknie wewnętrznym, jednak ubieramy się zupełnie inaczej, każda ma swój własny styl i "swoje" kolory.


Naszym mottem jest "meaningful life" i choć sens życia czerpiemy z tego samego źródła, dla każdej owe "meaningful" wygląda nieco inaczej. Cenimy również piękno i harmonię, ale często inaczej je definiujemy i gdzie indziej dostrzegamy.



Mogłabym mnożyć te przykłady, ale nie o to chodzi... Lubię patrzeć na nas obie i z uśmiechem dostrzegać wszystkie różnice w naszym podobieństwie :) Różnorodność (w naszym wypadku i tak bardzo skromna, bo ograniczająca się do dwóch) jest fascynująca i stanowi piękno samo w sobie.




Obie zachwyciłyśmy się Przepiśnikami. O. od razu znalazła "swój", ja przeglądałam jeden za drugim. Nagle O. wskazała mi jeden, "Ten do Ciebie pasuje." - tak, ten był idealny, ten był "mój", jakby dla mnie zaprojektowany :) I właśnie te dwa podobne lecz inne Przpiśniki skłoniły mnie na nowo do refleksji nad nami, naszym podobieństwie i wszystkimi różnicami :)




P.S. Nie ma kosekwencji w układzie zdjęć (lub rzeczy): raz jestem (lub zdjęcie mnie charakteryzujące) po lewej, raz - po prawej stronie ;)

1 komentarz:

  1. Wzruszyłam się Siostro, wiesz? Love you so much! :*
    "Lubię patrzeć na nas obie i z uśmiechem dostrzegać wszystkie różnice w naszym podobieństwie" -genialne! :)) I jakie prawdziwe. Ja też lubię. Czasami się nawet dziwię jak to możliwe, że dwie tak róże osoby mogą się tak fantastycznie dogadywać?
    Ciekawe czy nieznający nas czytelnik byłby w stanie przyporządkować odpowiednie zdjęcia do każdej z nas? ;)
    Całuję! - O.

    OdpowiedzUsuń